Cuma, Aralık 08, 2006

Kar taneleri, alıcı kuşlar

Hani iki gün önce kar atıştırmaya başladı demiştim ya, şimdi dizime geliyor. O kadar. Bahar gelip de ağaçlar yaprak verip, çimeni görünceye kadar da bir daha kardan bahsetmeyeceğim. Kış kıyafeti almak için de Ocak ayında dönüşümü beklememeye karar verdim, kış daha yeni başlıyor ve buralılar kot pantalon ve kısa ceketle başları açık dolaşabilirler ama bu koşulların Alp dağlarındaki gibi olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Yani kayak kıyafetiyle dolaşmaktan hiç gocunmam, üşümektense. Bugün yirmi dakika otobüs bekledim, kar üstüme yağıyordu, haliyle, kuru karı seviyorum ama ya evdeysem, ya da üşümüyorsam. Neyse ki rüzgar esmiyordu yani nispeten ılık bir gündü ama yine de eldivenli ellerimi cebime soktum, bir de İstanbul'da taktığım zaman arkadaşların alaylı şakalarına konu olan kukuleta bereme rağmen kafatasımın üşüdüğünü hissettim. Kısacası, kıçın donuyorsa yandın demektir çünkü en başta uzuvlar yani kol ve ayaklar üşüyor, elleri, başı ve ayakları sıcak tutabiliyorsan sorun yok demektir. Öğreniyorum.

2 yorum:

Chemosh dedi ki...

usumenin doruklarinda bir insan olarak bu isin ilim irfanini yapmisim.ingilizlerin bir atasozu var."ayaklarin usuyorsa sapka giy".kukuletayi takmayi unutma.boyun kismi da onemli ama.karin kokusunu,bir de sessiz sessiz yagarken adimlarinin kirt kirt sesini ozledim ben de.

Adsız dedi ki...

küresel ısınma diye beynimizi kemirip duruyorlar. yok efendim bu global tehlike yüzünden bu yıl türkiye'ye kış bir türlü gelememiş, kayak merkezleri boş kalmış, otellerde çalışanlar kar duasına çıkmış. valla kendi adıma konuşayım ben pek şikayetçi değilim. haftalardır süren güneşli havada gezmek gayet zevkli. şunun şurasında kaç yıllık ömrümüz var ki, 30-40 yıl daha ısınsın ısınacağı kadar şu hava. soğuktan dişlerimin takırdamasındansa güneşle birlikte yüzüme vuran hafif soğuğun tadını çıkarmayı tercih ederim. ama ne yalan söyleyeyim. şu london'daki kar görüntüsü imrenilmeyecek gibi değil. hele hele st. bernard'ın kar eğlencesini görmek isterdim. kadiköy'den sevgiler. (OZLEM)